Google publiceerde vandaag een artikel op hun blog over hoe webshoppers (iedereen dus) meer controle kunnen krijgen over de advertenties die zij te zien krijgen.
Zo schakel je die (bloedirritante) 'reminder-advertenties' op Google uit
Want we kennen ze allemaal wel: de zogenaamde ‘reminder-advertenties’ die je nógmaals proberen te overtuigen.
Lees ook
Google lanceert een nieuwe site voor de echte modeliefhebbers
Weg met die zooi
Stel je hebt je hele winkelwagen virtueel volgepropt met dingen die je toch niet zou gaan kopen (lees: driekwart of meer), dan is het prettig deze zooi eruit te gooien en nooit meer terug te zien. Jij bent het daarna vergeten, maar de webwinkels niet. Zij sturen jou maar al te graag reminders om toch nog eens over die gezellige pump of dat badpak na te denken. En juist dit kan je nu tegengaan.
‘Dááág advertenties’
Google heeft namelijk sinds vandaag een nieuwe functie in het leven geroepen in Google’s Advertentie Instellingen, waardoor die vreselijke reminders niet meer zichtbaar hoeven te zijn. Waar deze instellingen precies staan, dat vind je hier.
Miljarden ongevraagde advertenties
Google heeft het plan om deze functie ook in te zetten voor advertenties op YouTube en Gmail. Sinds 2012 is Google al bezig met blokkeren van ongevraagde advertenties met onder andere ‘Mute this ad’ (dat kruisje bij een banner). Via deze functie kwam de internetgigant erachter dat ongeveer vijf miljard advertenties niet relevant waren. En per vandaag is er dus weer een handige functie bij. Dankjewel Google.
Medewerkers van Google zelf zijn trouwens ook erg blij met de nieuwe functie.
Krijg je steeds advertenties te zien van dingen die je nét niet hebt gekocht? ???
Zulke reminder-ads kun je vanaf nu uitschakelen. https://t.co/zv2fyPFihH— Rachid Finge (@rachidfinge) January 25, 2018