De prijs voor het irritantste radiospotje van 2018 gaat naar Eyelove. De ‘winnaar’ van de Loden Radioleeuw werd gisteren door ‘Radar’ op NPO Radio 1 bekendgemaakt.
Vooral de zang van René Froger wordt als nogal vervelend ervaren.
In het radiospotje roept hij enthousiast dat hij naar ‘Ailuuuuvv’ gaat voor ‘multifocááááááááááále brillen’. Iets wat bij een hoop mensen irritatie oproept en wat de makers van het spotje niet hadden verwacht. Eerder lieten zij weten dat ze die ergernis bij luisteraars niet zagen aankomen. De andere twee genomineerden waren de radioreclames van Kruidvat en Online.nl.
En vorig jaar
‘Stank hoeft niet te stinken’ van Geberit won vorig jaar de Loden Radioleeuw voor het meest ergerlijke radiospotje van het jaar. De beeldjes worden morgen in de tv-uitzending van Radar uitgereikt. Op die dag wordt ook bekendgemaakt welke BN’er en welke televisiereclame als meest ergerniswekkend worden ervaren.
Benieuwd welke ‘irritante’ BN’ers en reclames genomineerd zijn voor de Loden Leeuw? Wij zetten ze onder elkaar:
1.KPN
- Video player -
2. Becam
- Video player -
3. ASR
- Video player -
En dan ook nog de drie mannen die kans maken op de Loden Leeuw voor irritantste BN’er in een reclame:
1. De winnaar van in ieder geval het radiospotje: René Froger (Eyelove)