Iedereen moet zich kunnen kleden zoals hij of zij wil, maar modecampagnes bieden niet altijd een juiste afspiegeling van de maatschappij. Marks & Spencer besloot een groep in de spotlight te zetten die vaak onderbelicht blijft.
M&S zet kinderen met een beperking in de spotlights in nieuwe campagne
Ook modemerk River Island komt met een vergelijkbare campagne.
Kinderkleding
In de campagne voor de herfst- en wintercollectie van 2018, zet Marks & Spencer kinderen met een beperking in als model. Het merk is naar eigen zeggen geïnspireerd door de 1,5 miljoen kinderen in Engeland die leven met een beperking. De lijn die ze uitbrengen, bestaat uit kleding die makkelijk aan en uit te trekken is.
Maar dan voor volwassenen
Ook het bekende Britse modemerk River Island heeft een spraakmakende herfst- en wintercampagne voor 2018 gelanceerd. Op de foto’s zien we krachtige en mooie mensen, mét beperking. Variërend van een rolstoel tot een prothese-been. De hashtag #LabelsAreForClothes gaat viral op social media en laat zien dat mensen in hokjes plaatsen ouderwets is.
Lees ook
WE Fashion gebruikt werknemers als modellen voor nieuwe collectie