Achter de schermen zijn we druk bezig met onze nieuwe site LINDA.nl. Wil je een voorproefje? Klik dan hier (je kunt altijd terug)

Michèle de Vries

Creatieve Belg, die Yves Das

Creatieve Belg, die Yves Das

Bijzonder geestige en creatieve ‘meesterwerkjes’ zijn deze zes seconden durende stopmotionfilmpjes van Gentenaar Yves Das.

In de Hoofdrol
Hoe een Gentenaar uit het kleine Belgenlandje groot is geworden, met korte filmpjes over ‘Guido de Vesparijder’. Yves Das is in het dagelijks leven videoproducer bij een reclamebureau. Op een dag besloot hij ‘iets te gaan doen met een klein Vespaatje.’ Zijn vrouw moest daar erg hard om lachen, vooral omdat Yves helemaal geen Vespa had. Desondanks vond hij het een leuke uitdaging en begon eraan. Yves heeft ondertussen al meer dan 11.000 internationale volgers op de video-app Vine, waar hij de filmpjes plaatst én hij maakt ook Vine-advertenties voor de multinational Unilever.

Wereldberoemd
Wereldberoemd zonder zelf reclame te hoeven maken, want Yves was opgevallen bij de Amerikaanse website mashable.com, die hem op de top 10 lijst van te volgen Viners zette. Vervolgens werd hij gecontacteerd door een collega-Viner die zelf miljoenen volgers heeft: Jerome Jarre, de oprichter van Grapestory. Dit talentenbureau dat zich aanbiedt bij Amerikaanse bedrijven om reclamefilmpjes te maken, bracht Yves Das in contact met Unilever.

Zes seconden in drie dagen tijd
Hoewel de filmpjes van korte duur zijn, heeft Yves Das soms wel drie dagen nodig om zijn creatieve eindresultaat tot leven te brengen. Het knutsel- en filmwerk gebeurt in zijn speciaal ingerichte Vine-kamertje waar hij zich rustig terug kan trekken om zijn creativiteit de vrije loop te laten.

De uitkomst
Geniale creatieve meesterwerkjes! Bekijk ze hier.

Foto: Vinebox

WERELDWIJVEN | MICHèLE DE VRIES

Bron: HLN.be

Foutje gezien? Mail ons. We zijn je dankbaar

Reacties

Lees dit ook even

Please update your browser