Achter de schermen zijn we druk bezig met onze nieuwe site LINDA.nl. Wil je een voorproefje? Klik dan hier (je kunt altijd terug)

reizen

Consumentenbond dreigt KLM voor de rechter te slepen wegens ‘no show’-clausule

Consumentenbond dreigt KLM voor de rechter te slepen wegens ‘no show’-clausule

KLM hangt een rechtszaak boven het hoofd. De Consumentenbond eist dat luchtvaartmaatschappijen de zogenoemde ‘no show’-clausule bij tickets schrappen.

| Martine Findhammer-Schut

Wie nu een deel van een retourvlucht mist, moet extra betalen of zelfs een nieuw ticket kopen.

KLM

En dat kan soms een dure ‘hobby’ zijn. Dat bijbetalen kan namelijk oplopen van 125 euro voor een korte vlucht tot 3000 euro op langere vluchten. De Consumentenbond heeft KLM een brief gestuurd waarin het eist dat de clausule over ‘no show’ uit de algemene voorwaarden geschrapt wordt.

Lees ook
Daar gaat je vakantie: KLM schrapt morgen honderd vluchten vanwege storm

Klachtenregen

Gaat KLM daar niet op in – de bond geeft de luchtvaartmaatschappij tot aanstaande woensdag – dan dreigt de bond naar de rechter te stappen. Bij de Consumentenbond komen geregeld klachten binnen van reizigers die zich voelen bestolen als ze na een gemiste heenvlucht fors moeten bijbetalen voor een al geboekte terugvlucht.

Vaste vergoeding

De KLM heeft een reactie gegeven aan de NOS. “De prijs van een ticket is afhankelijk van veel factoren, waaronder de plaats waarvandaan iemand vertrekt, de datum van de vlucht en de bestemming. Het is hierom ook belangrijk dat een passagier zijn reis aflegt zoals in de boeking is afgesproken. Mocht een passagier daarvan willen afwijken, dan behoudt KLM zich het recht voor om hier een vaste vergoeding voor in rekening te brengen”, aldus een woordvoerder.

NIEUWS | REIZEN

Bron: ANP | Foto: ANP

Foutje gezien? Mail ons. We zijn je dankbaar

Reacties

Meer reizen

Lees dit ook even

Please update your browser