reizen

Carlijn (24) zit vast op Madeira: 'We moesten vannacht aan het zwembad slapen'

Carlijn (24) zit vast op Madeira: 'We moesten vannacht aan het zwembad slapen'

Carlijn van Dijk viert een week vakantie op het Portugese Madeira als het weer ineens omslaat. Vanwege de wind kunnen vliegtuigen het eiland niet meer bereiken.

| Suzette Hermsen

“We zitten hier sinds zondag vast met een groep van dertig Nederlanders, maar van onze vliegtuigmaatschappij Corendon horen we niks’, vertelt Carlijn aan LINDAnieuws.

Lees ook
Hoogzwangere Ellen (28) vast op Bali: ‘Ik mag niet terugvliegen’

Een deel al terug
In eerste instantie zitten er vierhonderd Nederlandse toeristen vast op het eiland, maar Carlijn vertelt dat er inmiddels al een groot deel is opgehaald. “Het gekke is dat vliegtuigen sinds gisteren wel weer gewoon kunnen landen. Vandaar dat TUI haar reizigers bijvoorbeeld wel al heeft opgehaald.”

Geen contact
Van Corendon horen de overige dertig vakantiegangers al die tijd niets. “Zelf contact met ons zoeken doen ze sowieso niet. En als wij bellen zeggen ze dat ze het heel vervelend vinden, maar dat ze niets voor ons kunnen doen. Of dat ze ons later terugbellen. Nou, dat laatste gebeurde niet één keer. Vanochtend om acht uur heb ik voor het laatst gebeld en toen zouden ze me ook terugbellen. Het is nu zes uur later en ik heb nog steeds niets gehoord.”

In de lobby
Door het vliegveld werd zondagavond een hotel geregeld waar de gestrande reizigers konden overnachten, maar ook maandag ging er geen vlucht terug. “Daar kwamen we maandag pas om zeven uur ’s avonds achter. Door op internet te zoeken overigens, want contact met Corendon was nog steeds onmogelijk. We waren inmiddels uitgecheckt en konden niet nog een nacht in het hotel blijven. Uiteindelijk hebben we tot drie uur ’s nachts aan het zwembad en in de lobby van het hotel geslapen.”

Bizarre gang van zaken
Het hotel richtte midden in de nacht alsnog een aantal noodkamers in waar Carlijn en de rest van de groep toch nog even konden slapen. “Vandaag hebben we dan eindelijk gehoord dat we woensdag of donderdag terugvliegen en dat de overnachtingen zijn geregeld, maar ik hou m’n hart vast. Een vergoeding zou leuk zijn, maar ik hoop vooral dat Corendon zich realiseert dat dit een bizarre gang van zaken is. Je kunt je klanten niet zomaar zonder informatie of contact op een eiland laten zitten.”

Reactie Corendon: Graag willen we voorop stellen dat we dit een hele vervelende situatie vinden. Wij proberen onze gasten altijd zo goed mogelijk te informeren en hebben iedereen ondertussen geïnformeerd over de geplande vlucht. Voor de gemaakte kosten kunnen onze gasten een claim indienen. Wij zullen dit zo spoedig mogelijk in redelijkheid vergoeden.

Bewaren

NIEUWS | INTERVIEW | BUITENLAND | REIZEN

Bron: LINDAnieuws | Foto: Carlijn van Dijk

Foutje gezien? Mail ons. We zijn je dankbaar

Reacties

Meer reizen

Meest gelezen

Meer reizen

Lees dit ook even

Meer reizen

Please update your browser