Een groot aantal mensen is boos op de Nationale Postcode Loterij. Ze kregen een envelop op de deurmat die leek op een aanmaning: er stond heel misleidend ‘herinnering’ op.
Twitteraars noemen de marketingstunt een ‘miskleun’ en ‘misselijkmakend’.
Niet door de beugel
De klachten over de envelop van de Postcode Loterij stromen binnen bij de Stichting Reclame Code. Op de envelop stond ‘herinnering’ gedrukt. De envelop deed vermoeden dat het om een aanmaning ging, maar in werkelijkheid zat er reclame voor de verkoop van loten in. Die reclamestunt kan volgens velen niet door de beugel.
We zouden natuurlijk allemaal de " herinnering" van de @PostcodeLoterij gewoon terug kunnen sturen. Ik begin zo zoetjes aan een beetje genoeg van die brievenbus-terreur te krijgen. #postcodeloterij
De reclame terreur van de @PostcodeLoterij neemt steeds ernstiger vormen aan. Deze envelop is pure misleiding omdat hij lijkt op een ambtelijke brief. Er is blijkbaar niet vanaf te komen tot je een abonnement neemt…#postcodeloterij#terreurpic.twitter.com/8P8136Kmyb
Betreurenswaardig
De commissie van de Stichting Reclame Code buigt zich over de zaak. Over zes weken volgt uitspraak. De Postcode Loterij spreekt van een misverstand en vindt het vervelend dat de brief tot boosheid leidt. ‘De brief is een herinnering dat je deze loten nog steeds kan activeren. Als dat niet gewenst is, dan gaat het aanbod over. Hoe dan ook betreuren we ieder misverstand en nemen we de reacties ter harte’, aldus een woordvoerder op Twitter.
we vinden het erg vervelend dat deze brief bij sommige mensen niet goed is gevallen. Wij hebben eerder deze maand een brief verstuurd over een persoonlijk lotnummer dat we hebben gereserveerd voor (mogelijke) deelnemers. De brief die we nu hebben 1/3
verstuurd is een herinnering dat je deze loten nog steeds kan activeren. Als dat niet gewenst is, dan gaat het aanbod over. Hoe dan ook betreuren we ieder misverstand en nemen we de reacties ter harte. Je kunt je voorkeur betreft te ontvangen informatie aangeven via: 2/3