Achter de schermen zijn we druk bezig met onze nieuwe site LINDA.nl. Wil je een voorproefje? Klik dan hier (je kunt altijd terug)

Advertorial

Volledig uit je plaat: zo sta jij te draaien op Mysteryland

Volledig uit je plaat: zo sta jij te draaien op Mysteryland

Op veel gebieden worden vrouwen nog altijd achtergesteld bij mannen, maar bijna nergens is het zo treurig gesteld als in de muziekindustrie. Tijd voor verandering, vindt Bumble. 

De “Female First-app” zocht contact met mediabedrijf ID&T, pr-bureau The Media Nanny, en platenmaatschappij Astralwerks, en heeft nu iets bijzonders tofs in petto.

Making Moves in Music

De vier bedrijven bundelde hun krachten en lanceerden tijdens ADE de campagne Making Moves in Music: een Europese kruistocht die vrouwen aanmoedigt meer deel te nemen aan de muziekindustrie. Met als (nogal coole) eerste stap om opkomende vrouwelijke dj’s de kans te geven om op de treden op festival Mysteryland én muziek uit te brengen bij Astralwerks.

Einde aan de ongelijkheid

José Woldring, founder van pr-bureau The Media Nanny vertelt: ‘De eerste stap zetten in deze competitieve industrie is moeilijk, maar zeker lonend.’ Louise Troen, vice president bij Bumble, vult haar aan: ‘Het is onze missie een eind te maken aan gender ongelijkheid. Als platform met wereldwijd bereik voelen we de verantwoordelijkheid en plicht campagnes te lanceren die dit bereiken en zo’n verschuiving teweeg kunnen brengen.’

Harde cijfers

Nog even over die ongelijkheid, want hoe ongelijk is die dan? De cijfers liegen er niet om. Onderzoek wees uit dat mannelijke dj’s gemiddeld 46% meer verdienen dan vrouwelijke dj’s. Uit onderzoek van Pitchfork bleek daarnaast dat dit jaar slechts 19% van de grote festival line-ups uit vrouwelijke dj’s bestaat.

Inschrijven via de app

De campagne werd tijdens aangekondigd tijdens ADE in oktober en zal nu, naast Nederland, ook in Duitsland en Engeland van start gaan. Hoe jij ervoor zorgt dat niemand minder dan jijzelf op dat podium belandt en ook nog eens een contract in de wacht sleept? Vanaf 3 december t/m 31 december kunnen vrouwelijke dj’s zich via de Bumble-app aanmelden. Download de app, maak een profiel aan, match jezelf met één van de Making Moves in Music-profielen, en vul het aanvraagformulier in met daarbij een link naar jouw set of nummer. Ga voor meer informatie naar bumble.com/MMM.

SNACKS | ADVERTORIAL | MUZIEK

Bron: Bumble | Foto: Bumble

Foutje gezien? Mail ons. We zijn je dankbaar

Reacties

Meer muziek

Lees dit ook even

Please update your browser