Achter de schermen zijn we druk bezig met onze nieuwe site LINDA.nl. Wil je een voorproefje? Klik dan hier (je kunt altijd terug)

nieuws

Volgens dit rapport is 'anti-ageing' op producten discriminerend: 'Ouder worden we allemaal'

De cosmetische industrie moet stoppen met de term anti-ageing op producten. ‘Ouder worden wordt gepresenteerd als iets onwenselijks. Discriminatie’, staat in het rapport dat vorige week verscheen.

| Marlie van Zoggel

Ouder worden is de meest voorkomende vorm van discriminatie in Europa en wordt zelden aangepakt, schrijven de onderzoekers.

Lees ook
Deze professor legt uit hoe je huidveroudering tegen kunt gaan

Anti-leven

Voor het onderzoek werd de houding ten opzichte van ouder worden onderzocht onder tweeduizend Britse volwassenen. De belangrijkste vraag was hoe hoe die houding de gezondheid en het welzijn beïnvloedt. De anti-ageingstickers op potten en crèmes suggereren volgens de onderzoekers dat ouder worden iets onwenselijks is en koste wat kost moet worden tegengegaan. ‘Discriminatie’, vinden de onderzoekers. ‘Ouder worden doen we nou eenmaal allemaal. Voor anti-ageing zijn is net zo onzinnig als voor anti-leven te zijn. Het hoort erbij’, schrijven ze.

Omarm

Met het rapport hopen de onderzoekers cosmeticamerken te overtuigen de claim anti-ageing van hun verpakking te verwijderen. In plaats daarvan zouden cosmeticamerken het ouder worden moeten aanprijzen als een proces dat omarmd moet worden. Een positieve kijk op ouder zou de welzijn en gezondheid van mensen namelijk verhogen. ‘De cosmetische industrie speelt volgens het rapport in op onze onzekerheden en dat moet veranderen’, concluderen de onderzoekers. Zij pleiten ervoor dat we rimpels niet zien als een ramp, maar als een overwinning. Amen.

VIDEO'S | NIEUWS | LIFESTYLE

Bron: Metro UK | Foto: Google images

Foutje gezien? Mail ons. We zijn je dankbaar

Reacties

Meer nieuws

Lees dit ook even

Please update your browser