fragment gemist

Linda vertelt in 'DWDD' waarom actie 'Minderen voor Kinderen' zo belangrijk is

Linda vertelt in 'DWDD' waarom actie 'Minderen voor Kinderen' zo belangrijk is

In samenwerking met UNICEF roept de LINDA.foundation heel Nederland op om een week lang te minderen. Linda de Mol vertelt erover bij ‘De Wereld Draait Door’ (BNNVARA). 

| Kirsten Zijderveld

“Het gaat om de mensen die wat meer hebben en ergens op kunnen besparen door iets niét te doen.”

Minderen voor Kinderen

Met behulp van de app ‘Minderen voor Kinderen’ kun je een week lang (van 1 tot en met 7 november) minderen. Alles wat je in die week niét doet, voer je in in de app en het geld dat je bespaart, kun je vervolgens met één druk op de knop doneren aan kinderen die het niet zo goed hebben.

‘Een keer niet uit eten’

Linda: “Een keer je eigen haar verven in plaats van naar de kapper, of niet uit eten gaan, maar je vrienden thuis uitnodigen en koken. Het gaat over luxe dingen die je makkelijk kunt missen. En het motto is: ‘Wat jij bespaart is voor een ander veel waard’, en daarmee kunnen we kwetsbare kinderen dichtbij – met de LINDA.foundation – en ver weg – met UNICEF – enorm veel bieden.”

Bewust worden

Linda hoopt dat het iets kan worden dat jaarlijks terugkeert, net als bijvoorbeeld Stoptober. “Het moet een traditie worden. Dat zou ik te gek vinden. En we hopen niet alleen dat er geld binnenkomt, maar het is ook een soort bewustwording dat er heel veel mensen zijn die de luxe hebben om te kiezen. Dat ze erbij stilstaan dat dat iets bijzonders is.”

Meedoen? De app is te downloaden voor iOS en Android. De donaties die in de week van 1 tot en met 7 november worden gedaan, worden verdeeld onder de LINDA.foundation en UNICEF.

Bekijk het fragment hieronder. De hele aflevering van DWDD kijk je hier.

Lees ook
LINDA.foundation en UNICEF komen met initiatief om week lang te minderen voor kwetsbare kinderen

VIDEO'S | NIEUWS | TV | FRAGMENT GEMIST | LINDA.FOUNDATION | ALLES OVER LINDA.

Bron: BNNVARA | Foto: Still video

Foutje gezien? Mail ons. We zijn je dankbaar

Reacties

Meer fragment gemist

Sinterklaasje kom maar binnen: zo heb je je surprise eindelijk een keer wél op tijd af
Advertorial

Sinterklaasje kom maar binnen: zo heb je je surprise eindelijk een keer wél op tijd af

Betekent Sinterklaasavond voor jou kilo's aan pepernoten en vrolijkheid, maar ook stress omdat je ieder jaar weer een originele surprise wilt maken? En dat toch altijd weer meer tijd kost dan gedacht. 

Lees dit ook even

Please update your browser