nieuws

Bewezen: we hebben een zwak voor online kortingen

Bewezen: we hebben een zwak voor online kortingen

Ook op internet zijn we koopjesjagers: uit onderzoek van Webloyalty en Blauw Research onder ruim 800 kooplustigen blijkt dat 55 procent van de Nederlanders zwicht voor digitale afprijzingen.

| Tessa Heinhuis

Zo is de korting die we krijgen voor velen de belangrijkste reden om een specifieke webwinkel te kiezen.

Sekseverschillen
Vrouwen zijn nog net iets vatbaarder voor afgeprijsde artikelen dan mannen: voor 61 procent van de vrouwen bepaalt de korting of ze iets gaan bestellen bij de webwinkel. Dit geldt voor 48 procent van de mannen.

Kijk, dan komen we terug
Een gebruiksvriendelijke website (31 procent), levertijd (21 procent) en aanbevelingen van vrienden en familie (12 procent) zijn voor zowel mannen als vrouwen van minder belang.

Korting bij eerste aankoop
Verder blijkt dat een korting bij de eerste aankoop stimuleert tot meerdere aankopen bij dezelfde winkel. Zo geeft 71 procent van de deelnemers aan dat zij naar dezelfde webwinkel zouden terugkeren als ze bij hun eerste aankoop geen verzendkosten hoeven te betalen.

NIEUWS

Bron: Communicatienieuws | Foto: ANP

Foutje gezien? Mail ons. We zijn je dankbaar

Reacties

Meer nieuws

Meest gelezen

Meer nieuws

Lees dit ook even

Meer nieuws

Please update your browser