lifestyle

Power to the Pieper

Power to the Pieper

Leuk hoor, al die superfoods, gezonde shakes, eetbare bloemen, ceviche, kimchi en ander hips op ons bord. Maar laten we de ‘golden oldies’ niet vergeten. De aardappel verdient een ereplaats.

| Annemarie van Ulden

LINDAnieuws sprak met chefkok Joris Bijdendijk van restaurant RIJKS, die onlangs een ‘pieperlunch’ organiseerde voor de Power to the Pieper-campagne.

Het meest veelzijdige…
Het zou toch zonde zijn als we iedereen in Nederland gaan voeden met alleen maar buitenlandse producten, terwijl er zo veel lekkers van Hollandse bodem komt? Joris roemt de aardappel om z’n smaak, structuur en veelzijdigheid. Je kunt er van alles mee, dat is zo leuk. De aardappel kan zich goed aanpassen aan andere ingrediënten op het bord, maar is ook heel lekker als basisingrediënt. Zo serveerde hij de knol gecombineerd met kaviaar, maar ook als bouillon, tortilla en als chips – met chocolade.

Kaart zonder aardappel: nooit
Power to the Pieper is een initiatief van Hollandse aardappelboerenprojectbureau Food cabinet van Samuel Levie en reclamebureau Boomerang Create. We gaan steeds minder aardappelen eten met z’n allen, dat is een duidelijke trend. En dat is zonde. Want net als prei, witlof en knolselderij is het een heel mooi Hollands product. Ik heb nog nooit een kaart zonder aardappel gemaakt, zegt Joris. De komende tijd zal regelmatig op verschillende manieren aandacht worden gevraagd voor de pieper. Zo is Joris in een volgende video creatief met aardappel en maakt hij er een diamant van.

Power to the Pieper from Aardappels.nl on Vimeo.

SNACKS | ETEN & DRINKEN | LIFESTYLE

Foto: Power to the Pieper

Foutje gezien? Mail ons. We zijn je dankbaar

Reacties

Meer lifestyle

Meest gelezen

Meer lifestyle

Lees dit ook even

Meer lifestyle

Please update your browser