lifestyle

Dit Nederlandse stel won een internationale prijs met hun nieuwe zonnebrillenmerk

Dit Nederlandse stel won een internationale prijs met hun nieuwe zonnebrillenmerk

Het Nederlandse zonnebrillenmerk AARI.BOSTROEM lanceerde krap een jaar geleden de eerste collectie. Critici waren zó onder de indruk dat het merk er meteen met een prestigieuze prijs vandoor ging.

| Michel Pierre Laffite

In oktober van dit jaar mochten Aari Bostroem (34) en Sjoerd Berveling (29), de mannen áchter het merk, in Parijs de Silmo d’Or-prijs in ontvangst nemen.

Lees ook
Dit is Ari Versluis: de fotograaf met wie iedereen, ook in het buitenland, wil samenwerken

Vliegende start
Het winnen van die prijs is écht heel prestigieus. Aari: “Een betere start van ons bedrijf hadden we ons niet kunnen voorstellen. Dit zijn Franse connaisseurs die al vijftig jaar in het vak zitten en weten waar ze het over hebben. Wij waren al ontzettend blij geweest met alleen een nominatie, laat staan met de prijs. Het is ook heel bijzonder, want zijn heel selectief en hebben niet meteen een hele rits brillen gelanceerd: momenteel hebben we er drie in de collectie. Als eentje daarvan dan ook meteen zo’n prijs wint, dan is dat natuurlijk fantastisch.”

Wat nu?
Eerste collectie: check. Prestigieuze prijs: check. En nu? Sjoerd: “Nu richten we ons op het uitbreiden van het merk. In april 2018 komt ons vierde model uit, en we zijn ook bezig met twee spannende projecten. De brillen zijn nu verkrijgbaar bij zo’n zeven verkooppunten, en ons doel is om dat aantal te laten toenemen. Uiteindelijk zouden we dolgraag een eigen winkel willen hebben.”

Het vierde model in verschillende versies:

Matchen
Het succes mag dan onverwachts zijn, met hun staat van dienst is het niet vreemd dat hun merk het meteen goed doen. Aari: “Sjoerd deed in het verleden de PR bij Koninklijk Theater Carré en is nu al vier jaar werkzaam bij Coebergh Communicatie & PR. Ik heb de afgelopen jaren accessoires ontworpen voor onder anderen Calvin Klein en Viktor & Rolf. Samen zijn we op persoonlijk én zakelijk vlak een match made in heaven.”

Lekker slow
Er zijn zoveel zonnebrillenmerken dat je soms door de bomen het bos niet meer ziet. Waarin onderscheidt het duo zich van al die andere merken? Sjoerd: “Wij geloven in slow fashion: heel veel aandacht en tijd besteden aan een goed ontwerp, dat zowel een modestatement is als een tijdloos ontwerp heeft. Aari heeft van zijn moeder eens ontzettend mooie brillen uit de jaren 70 gekregen: dat willen we met onze brillen ook voor elkaar krijgen – dat ze jaren meegaan. We laten ze ook produceren bij een klein familiebedrijfje in Frankrijk dat ze met de hand maakt. Zo stimuleren we niet alleen het ambacht van zonnebrillen maken, maar zorgen we ook voor de hoogste kwaliteit.”

Muzes
Of er al bekende mensen met de bril gespot zijn? Aari: “We wilden heel graag Amanda Lepore onze bril zien dragen. We stuurden er eentje en verwachtten eigenlijk niet eens reactie. Maar jawel hoor: ze droeg de bril, postte een foto op Facebook en tagde ons in het bericht. Dat was echt heel leuk. Iemand die we graag met onze bril op haar neus zouden zien is Katja Schuurman. We houden van sterke en zelfstandige vrouwen. Katja is absoluut onze girl crush.”

NIEUWS | MODE | LIFESTYLE | INTERVIEW

Foto: Bob Siers

Foutje gezien? Mail ons. We zijn je dankbaar

Reacties

Meer lifestyle

Meest gelezen

Lees dit ook even

Please update your browser