mode

Modelabel slaat (kleding)plank mis met '#MeToo'-collectie

Modelabel slaat (kleding)plank mis met '#MeToo'-collectie

Het Australisch kledingmerk Kholo heeft zijn nieuwe collectie vernoemd naar de veelbesproken #MeToo-beweging van afgelopen jaar. Dat blijkt geen slimme zet. 

| Esmée Oudman

Twitteraars laten weten het ‘financiële uitgebuiting’ van een gevoelig onderwerp te vinden.

Lees ook
Cultuursector lanceert onafhankelijk #MeToo-meldpunt

‘Take me off’-jurk

De collectie van het merk Kholo bevat onder andere jurkjes met de naam Take me off slip dress en Sex on legs in night. De ontwerper van de kledinglijn licht toe dat haar creaties juist bedoeld zijn voor de slachtoffers en alle schade die is aangericht.

Kritiek

Goed bedoeld of niet, op Twitter klinkt kritiek. Zo vallen mensen over het feit dat Kholo een slaatje uit de #MeToo-beweging probeert te slaan. Een collectie zou niet genoemd moeten worden naar problemen rondom verkrachting en misbruik. Het modelabel heeft inmiddels gehoor gegeven en de naam van de collectie veranderd in The Magnificent Women.

NIEUWS | MODE

Bron: Independent | Foto: Pexels / Twitter

Foutje gezien? Mail ons. We zijn je dankbaar

Reacties

Meer mode

Meest gelezen

Lees dit ook even

Please update your browser