lifestyle

Doen: ‘Disco boodschappen’ in de Dirk

Vanaf vandaag kun je je aanmelden voor ’s werelds eerste officiële feest in een supermarkt. LINDAnieuws spreekt met één van de bedenkers van het komische event ‘Disco boodschappen’, Joep Verbunt.

| Tessa Heinhuis

Disco-boodschappen: dat betekent simpelweg zingen, dansen en flirten tussen de vla en de aardappelpuree.

Een primeur
Het gloednieuwe concept wordt uitgevoerd door de drie Amsterdammers Joep Verbunt, Max Pater en Joost Aartsen. Oorspronkelijk komt het idee van een onbekende student. BNN-presentator Valerio plaatste zijn oproep op Twitter en zo kwam het bij de creatieve mannen terecht. Via via zijn we met elkaar in contact gekomen. Deze disco is nog nergens ter wereld gehouden. Dat sprak mij aan, ik houd me graag bezig met originele dingen, vertelt een enthousiaste Verbunt. We hebben meerdere supermarkten benaderd, maar uiteindelijk was de Dirk van den Broek aan het Marie Heinekenplein in Amsterdam het meest enthousiast. Het is te gek dat we ons spektakel in zo’n grote supermarkt in onze eigen stad kunnen uitvoeren.

Groots aanpakken
Voordat er ongegeneerd gezwierd kan worden naast de courgettes en pakken yoghurt, moet er het nodige gebeuren. De hele winkel wordt omgebouwd tot een volwaardige discotheek. We willen het goed aanpakken. De dag van tevoren hangen we al discolichten op. De broodafdeling wordt omgetoverd tot een spot voor de dj. In de gangpaden maken we ruimte om te kunnen rolschaatsen en we willen zelfs een bowlingbaan plaatsen. Alle producten van de Dirk zullen gewoon blijven staan als decor. 

Vertrouwen in de mens
Verbunt is niet bang dat mensen gaan gooien met broccoli’s of halsoverkop pakken Maggi uit de schappen mieteren. We organiseren dit evenement met een goed vertrouwen in onze gasten. Het is een kwetsbaar concept, want er kan van alles gebeuren. Maar we zetten beveiliging in en onze eigen vrienden houden ook een oogje in het zeil. 

Loop je dan, met je tros bananen
Je kunt erbij zijn door € 7,50 te betalen voor een boodschappenlijst waar je producten opgeeft die je mee wilt nemen. Voor dit bedrag mag je op de betreffende avond, vrijdag 10 april, je vooraf gekozen spullen meenemen. Zo wordt er in de gaten gehouden dat niemand zomaar dingen pakt uit de winkel. Verder hoef je geen entree te betalen voor ongetwijfeld de gezelligste manier om boodschappen doen. We kunnen dit doorzetten dankzij onze sponsoren Coca-Cola, Warsteiner en Knijn. Daarom heet de locatie vanaf nu ook het Marie Warsteinerplein, – grapt Verbunt.

Vanaf vanmiddag 15.00 uur kun je je inschrijven. Let wel: er is maar plek voor 500 mensen in de supermarkt in de Amsterdamse Pijp, dus wees er op tijd bij. Check de Facebookpagina van het evenement voor de laatste informatie.

 

NIEUWS | LIFESTYLE | INTERVIEW

Bron: Facebook | Foto: Facebook

Foutje gezien? Mail ons. We zijn je dankbaar

Reacties

Meer lifestyle

Meest gelezen

Lees dit ook even

Please update your browser