Achter de schermen zijn we druk bezig met onze nieuwe site LINDA.nl. Wil je een voorproefje? Klik dan hier (je kunt altijd terug)

#houvol

Dit zijn de vijf beste diëten van 2019 volgens 'U.S. News & World Report'

Dit zijn de vijf beste diëten van 2019 volgens 'U.S. News & World Report'

Vorig jaar publiceerde het tijdschrift U.S. News & World Report voor het eerst een lijst met een overzicht welke diëten nu écht gezond voor je zijn. Dit jaar zijn ze terug met een nieuwe lijst.

| Laura van der Molen

En die vind je hieronder.

1. Mediterraan dieet

Wat je niet eet: rood vlees, suiker en verzadigde vetten.

Wat je wel eet: veel planten en groenten, gezonde vetten (mosselen, zalm, olijfolie), noten en magere eiwitten.

Goed voor: vermindering kans op kanker en hartziekten, ook geschikt voor mensen met diabetes.

2. DASH-dieet

 

Wat je niet eet: zout, rood vlees, vetten en snoep. En in weinig mate eiwitten.

Wat je wel eet: mineralen zoals kalium, calcium en magnesium. Fruit, kip, groenten en volle granen.

Goed voor: verlagen van hoge bloeddruk.

3. Flexitarisch dieet

 

Wat je niet eet: vrijwel geen vlees. Bereid je eten zonder te braden en frituren.

Wat je wel eet: tofu, bonen, erwten, eieren, fruit, groenten, zuivel, suiker en kruiden. Bereid je eten door te bakken, roosteren, grillen of stomen.

Goed voor: verminderen van kans op hartziekten en diabetes. Ook zou je er langer door leven.

Lees ook
Wie is verantwoordelijk voor onze gezondheid: de overheid, het bedrijfsleven of wijzelf?

4. MIND dieet

 

Wat je niet eet: rood vlees, boter, kaas, zoetigheid en gefrituurd eten.

Wat je wel eet: elke dag drie porties volle granen, een salade, een andere groente en een glas wijn.

Goed voor: je hersengezondheid.

Het vijfde dieet is er eentje dat je geheid kent. Lees er hier meer over.

NIEUWS | GEZOND | LIJSTJE VAN DE DAG | ETEN & DRINKEN | LIFESTYLE | #HOUVOL | GEZOND & GEZELLIG | LIJF & LEDEN

Bron: U.S. News & World Report | Foto: Getty Images

Foutje gezien? Mail ons. We zijn je dankbaar

Reacties

Meer #houvol

Lees dit ook even

Please update your browser