Achter de schermen zijn we druk bezig met onze nieuwe site LINDA.nl. Wil je een voorproefje? Klik dan hier (je kunt altijd terug)

#houvol

Dat overtollige vet verbrand je nóg sneller op deze vier simpele manieren

Dat overtollige vet verbrand je nóg sneller op deze vier simpele manieren

De feestdagen komen eraan en daarbij is de kans op (veel) eten vrij groot. De kans op extra kilo’s in het nieuwe jaar ook, ténzij je deze tips ter harte neemt (en het bij dat ene toetje láát).

| Laura van der Molen

De vier manieren komen van Fitness Magazine en zijn geen hogere wiskunde.

1. Vroege vogel

De Mollen Clinic in Arizona deed een onderzoek met vijfhonderd mensen en ontdekte dat 75 procent van de mensen die in de ochtend sportten, dit veel frequenter deden dan degenen die in de middag sportten. De reden? Omdat je in de ochtend minder redenen hebt om het niét te doen. Bovendien ga je daarna ook nog eens met een frissere blik naar je werk.

2. Bips omhoog

Je billen zijn de grootste groep spieren die het grootste deel van de dag stil op je stoel zitten. ‘Daarom is het goed om die bips in de lucht te houden tijdens het doen van je oefeningen op de fitnessapparaten’, zegt Kent Adams, directeur van de Exercise Physiocology Lab. Het is extra zwaar voor je andere spieren én je billen mogen zich eindelijk een keer inspannen.

3. Twee tegelijk

Scott Mazzetti, een professor aan de Salisbury University, raadt het aan om twee treden tegelijk te pakken als je een trap oploopt. Hierdoor span je spieren aan die je normaal niet gebruikt en train je je benen grondiger dan tijdens het ‘normale’ lopen. Dus gewoon met sportieve schoenen naar werk gaan en sprintend die trap op.

Lees ook
Waarom die kilo’s er maar níet afgaan terwijl je zó je best doet

4. Eerst liften, dan rennen

Fitness Magazine legt uit dat krachttraining veel coördinatie en goede technieken vergt en daardoor meer inspanning kost. Daarom is het beter om in de sportschool ná je krachttraining pas cardio te doen, in plaats van ervoor. Wanneer je moe bent van je krachttraining kun je afsluiten met cardio, wat je in een vast ritme doet en waar je dus minder focus voor nodig hebt.

SNACKS | GEZOND | LIFESTYLE | SPORT | #HOUVOL | LIJF & LEDEN

Bron: Fitness Magazine | Foto: Getty Images

Foutje gezien? Mail ons. We zijn je dankbaar

Reacties

Meer #houvol

Lees dit ook even

Please update your browser